Kā apēst no Lieldienām pārpalikušās olas?

Kad Lieldienas nosvinētas un svētki aiz muguras, tā vien gribas aizmirst par bagātīgi klāto svētku galdu un apēstajām kalorijām. Kā jau ikkatru gadu, noteikti arī šogad raibās Lieldienu olas ir palikušas pāri, bet ēst tās vienkārši ar sāli vairs negribas.

Kāpēc olas ir veselīgas?

Olas baltumā un dzeltenumā ietilpst daudzas neaizstājamas aminoskābes. Olas dzeltenumā ir taukvielas, kas satur nepiesātinātās taukskābes, lecitīnu un holesterīnu.
Nepiesātinātie tauki nodrošina mūsu organismu ar enerģiju un piedalās bioloģisko aktīvo vielu un šūnu membrānu veidošanā. Nodrošina A, D, E un K vitamīnu uzsūkšanos organismā, kā arī palīdz  normalizēt paaugstinātu holesterīna līmeni.
Olas satur arī daudz olbaltumvielu, kas palīdz mums ilgāk justies enerģijas pilniem un paēdušiem. Olbaltumvielas ir nepieciešamas, lai veidotu šūnas un novērstu to bojājumus, kā arī, lai veidotos stipri kauli un zobi. Tāpat arī olbaltumvielas nodrošina veselīgus matus un nagus.
Olās ir daudz A un D vitamīna. A vitamīns nodrošina organisma augšanu un labu redzi, kā arī palīdz cīnīties ar dažādām infekcijām. Savukārt vitamīns D nepieciešams normālai sirds darbībai un nervu sistēmai, un kaulu stiprināšanai.

15110

Lai nokrāsotās olas neiet zudumā un nesabojājas, tās ir iespējams apēst interesantākos veidos, piemēram, izmantojot tās dažādos salātos. Pieminētajiem salātiem nav nepieciešams izmantot daudz sastāvdaļu, un to pagatavošana aizņem vien pāris minūtes! Ātrs un garšīgs veids, kā apēst no Lieldienām pārpalikušās olas.

 

Tunča un olu salāti

Sastāvdaļas – tuncis savā sulā, cieti vārītas olas, zaļie lociņi, sasmalcināts sīpols, majonēze, sāls.
Pagatavošana – sastāvdaļas sagriež, sajauc traukā un pievieno majonēzi.

 

Puravu un olu salāti

Sastāvdaļas – puravs, svaigs gurķis, 200 g siera, 3 cieti vārītas olas, majonēze, sāls.
Pagatavošana – puravu sagriež ripiņās, gurķi un olas kubiciņos, sieru sarīvē uz rupjas rīves. Visu ieber traukā, pievieno sāli, majonēzi un visu sajauc.

 

Avokado un olu salāti

Sastāvdaļas – 6 cieti vārītas olas, 2 gatavi avokado, olīveļļa, malti melnie pipari, sāls.
Pagatavošana – no avokado izņem kauliņu un izgrebj viduci. Sagriež olas kubiciņos, pievieno avokado mīkstumu, sāli un piparus. Kad pasniedz, katrai porcijai nedaudz uzlej olīveļļu.

brokastis-maize-sviestmaize-44404219

Olas ir bagātas ar dažādām vielām, kas ir nepieciešamas mūsu organismam, tādēļ tās ieteicams lietot uzturā gan bērniem, gan pieaugušajiem.

 

 
Autors:
Par mani: Jana Kalniņa - budžeta plānošanas un privāto finanšu eksperte. Jana ieguvusi bakalaura grādu biznesa vadībā un kopš 2009.gada raksta par privātajām finansēm, budžeta plānošanu, ieguldījumu un kreditēšanas iespējām Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *