Vingrojam birojā… jeb 15 minūtes enerģijas atgūšanai

434_2999767

Lai mazkustīgs dzīvesveids un ilggadējs darbs sēžot pie galda birojā nevainagotos ar veselības problēmām, speciālisti iesaka ik dienas veikt vienkāršus vingrojumus. Es ceru, ka šis raksts tevi iedvesmos tos sākt!

Vingrinājumi kājām

Daži vienkārši vingrinājumi kājām noņems pārmērīgu muskuļu saspringumu, uzlabos asins un limfas riti un palīdzēs šūnām labāk absorbēt skēbekli.

  • Sēžot pie galda ar izkustini kājas līdzīgi skrējienam.
  • 1-2 minūšu garumā pieskaries grīdai ar papēžiem – tas paātrinās asins un limfas riti.
  •  Ap pēdām paripini kādu cilindriskas formas priekšmetu, piemēram, resnu zīmuli.
  • Pa grīda pastaigā uz pēdas iekšpusēm, papēžiem un pirkstgaliem.
  • Ar krēslu atvirzies no rakstāmgalda. Sēžot krēslā, pāris reižu pacilā vienu un otru kāju, izriņķo pēdas, pastiep purngalus.

Vingrinājumi mugurai

  • Saliec plaukstas kopā, nelielā attālumā no krūtīm. Viegli saspied un atlaid plaukstas vidēji 10 sekundes. Tad nomaini pirkstu virzienu – plaukstas saspied ar pirkstiem uz leju, atkārto saspiešanu un atlaišanu.
  • Vienu roku sniedz pāri galvai pie otras rokas, viegli pastiep, tad nomaini ar otru. Dari vingrinājumu mierīgi, neforsē, tad nebūs nepatīkamu izjūtu.
  • Sēžot krēslā sakrusto kājas, rokas turi brīvi gar sāniem. Trīs līdz piecas reizes griezies uz vieniem sāniem, tad uz otriem. Šādi tu izvingrināsi gurnus un krustus.
  • Sēžot krēslā pacel vienu roku uz augšu, otru virzi lejup. Spēji pastiep rokas uz augšu un uz leju, tad maini roku virzienus – šādā veidā izstaipīsi muguras augšdaļu un kakla zonu.

Vingrinājumi acīm

Acu noguruma biežākie simptomi ir dedzinoša sajūta, apsārtums un sausums vai par graušanas sajūta.

  • Strādājot pie datora ekrāna vai monitora centies acis samirkšķināt pietiekami bieži, ne mazāk kā reizi minūtē. Ilgstoši sakoncentrēta redze rada pārāk lielu slodzi acīm.
  • Aizver acis un iztēlē izriņķo horizontāli noliktu skaitli astoņi. No sākuma uz vienu pusi, tad otru.
  • Pusdienlaikā velti vismaz 10 minūtes pastaigai svaigā gaisā. Šīs pārmaiņas nepieciešamas gan visam ķermenim, gan arī acīm. Dienas gaismā acis atpūšas no lampu, monitoru un citu elektro ierīču radītā spiediena un var atkal atgūt labu pašsajūtu.

 
Autors:
Par mani: Jana Kalniņa - budžeta plānošanas un privāto finanšu eksperte. Jana ieguvusi bakalaura grādu biznesa vadībā un kopš 2009.gada raksta par privātajām finansēm, budžeta plānošanu, ieguldījumu un kreditēšanas iespējām Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *