Svaigi spiestas sulas Jūsu veselībai un skaistumam

Diētas, veselīgs dzīvesveids, regulāra fiziskā slodze… Daudzi no mums to piemin visai bieži, taču ne visi šos solījumus sev arī izpilda. Kāds ir starts, ja vēlies uzsākt veselīga ēdiena lietošanu ikdienā? Gards, vitamīniem bagāts un spēcinošs risinājums ir svaigi spiestas sulas! Mmm… iedomājies, cik labi garšo tikko spiesta apelsīnu sula vai cik veselīgs ir burkāns vai bietes kombinācijā ar citiem dārzeņiem un augļiem! Īsta vitamīnu deva Jūsu garšas kārpiņām, organismam un veselīgai ādai.

Fresh Fruit Salad With Glass Of Juice

Kāpēc svaigi spiestas sulas ir tik veselīgas?

Gluži tāpat kā svaigi, ekoloģiski audzēti dārzeņi un augļi arī svaigi spiestas sulas mūsu ķermenim sniedz vairākus plusus. Svaigi spiestas sulas sastāvā ir bioloģiski aktīvas vielas, kas uzsūcas mūsu kuņģī un zarnu traktā, un uzlabo vielmaiņas procesu. Arī sulās esošie vitamīni un minerālvielas gādā par mūsu veselības stāvokļa uzlabošanos. Piemēram, vitamīni palīdz pret saaukstēšanos un citām saslimšanām, kas reizēm pat var aizstāt medikamentu lietošanu. Kad būtiski uzlādēt sevi ar papildus vitamīnu devu? Rudenī un ziemā, kad laiks kļūst vēsāks un lietaināks, tāpēc šobrīd, kad svaigas un bez ķīmiskām vielām audzētas dārza veltes pieejamas ikvienam, ir īstais brīdis uzsākt svaigi spiestas sulas lietošanu. Bet atcerieties, ka svaigi spiestas sulas, ko iespējams iegādāties plastmasas pudelēs lielveikalos, nebūt tādas nav! Lielākā daļa no šīm sulām ir pasterizētas, kas nozīme, ka tās vairs nesatur enzīmus.

Freshly squeezed juices from organic vegetables

Svaigi spiestas sulas veidi

Svaigi spiestas sulas tiek iedalītas divos veidos – dārzeņu un augļu. Augļu sulas nav ieteicams lietot tiem, kuriem ir cukura diabēts, liekā svara problēmas vai ietur diētu, jo tās satur daudz augļu cukura, kas dod ātro enerģiju.

Daudzi iecienījuši šādas augļu un dārzeņu sulas:

  • Ābolu sula attīra organismu, samazina holesterīna līmeni asinīs un stiprina sirds muskuli, kavē nierakmeņu veidošanos organismā. Ābolu sula satur dzelzi, jodu, minerālvielas un vitamīnus. Daudzi ābolu sulu izmanto kombinācijā ar dārzeņiem;

  • Burkānu sula satur beta karotīnu, kāliju, kalciju, B grupas vitamīnus. Šī sula uzlabo ādu un stiprina imunitāti. Lai karotīns pārvērstos A vitamīnā, sulai jāpievieno nedaudz eļļas vai saldā krējuma;

  • Biešu sula satur daudz cukura. Tajā ir kālijs, dzelzs, C vitamīns un mangāna sāls. Sula veicina eritrocītu veidošanos asinīs;

  • Ķirbju sula palīdz kuņģa un zarnu trakta darbībai, arī bezmiegam. Tās sastāvā ir kālijs, magnijs, dzelzs, C, B1, B2, B6 un E vitamīni.

Woman with sunglasses drinking green vegetable smoothie outdoors

 
Autors:
Par mani: Jana Kalniņa - budžeta plānošanas un privāto finanšu eksperte. Jana ieguvusi bakalaura grādu biznesa vadībā un kopš 2009.gada raksta par privātajām finansēm, budžeta plānošanu, ieguldījumu un kreditēšanas iespējām Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *