Šī pavasara hits – redīsi

Svaigi spiestas sulas, diedzēti graudi un uz palodzes audzēti redīsi – tieši tas, kas nepieciešams, lai uzlādētos pavasarim! Jāatzīst – redīsi nav paši populārākie dārzeņi, jo paliek kartupeļu, burkānu un sīpolu ēnā. Bet, iespējams, tas tikai tāpēc, ka tie kautrīgi klusē par savām labākajām īpašībām.

Redīsi – nenovērtēts dabas dārgums

Pēc skata necilie sakņaugi patiesībā ir īsta labas veselības atombumba – tie rūpējas par vairāku mūsu organisma sistēmu veiksmīgu darbību:

  • Sirdi un asinsvadiem;
  • Gremošanas sistēmu;
  • Elpceļiem;
  • Ādas veselību;
  • Urīnceļiem;
  • Imūnsistēmu.

Redīsi satur ne tikai lielu daudzumu C vitamīna, bet arī PP un B vitamīnus, kā arī fosforu, kāliju, karotīnu, kalciju, nātriju, magniju un dzelzi. To sastāvā ir arī anticionīns, kas aizkavē vēža šūnu un iekaisumu rašanos. Tāpat redīsu sula paātrina vielmaiņu, attīra elpceļu sieniņas, nomierina gremošanu, iznīcina baktērijas kuņģī, izvada lieko holesterīnu un kavē nierakmeņu veidošanos. Izklausās vērtīgi? Varam iepriecināt! Garšaugu audzēšana mājas apstākļos jau pāris gadus ir modē, un arī redīsi nav izņēmums. Redīsi Jums nesagādās problēmas, jo nevajadzēs tiem veltīt daudz laika, turklāt zaļās lapas lieliski izskatīsies uz viesistabas palodzes. Pirmo ražu varēsiet baudīt jau 25 – 30 dienas pēc iesēšanas brīža.

redīsi_uzturā

5 fakti, ko Tu, iespējams, nezināji par redīsiem

  • Sauja redīsu satur 15% no dienā nepieciešamās C vitamīna devas;
  • Redīsi var būt ne tikai sarkani vai balti, bet arī violeti vai pat melni;
  • Redīsi palīdz pret kukaiņu kodumiem – tie ne tikai mazina niezi, bet arī sāpes un pietūkumu;
  • Vērtīgās īpašības satur ne tikai paši redīsi, bet arī to lapas;
  • Redīsi ļoti labi garšo kopā ar medu.

melnie redīsi

Recepte! Siera-redīsu trifeles

Visvērtīgākie redīsi ir tad, ja tos ēd svaigus, tāpēc, lūk, interesanta recepte veselīgā dārzeņa pagatavošanai!
Nepieciešams: 400 g siera, 2 ēdamkarotes sakapātu redīsu, 1 ēdamkarote sakapātu diļļu, malti pipari, redīsu lapas.
Pagatavošana: Sieru sakuļ ar maltiem melnajiem pipariem un uz 35 minūtēm ieliek ledusskapī. Redīsus un dilles ieber katru savā lēzenā šķīvī. Ar mitrām rokām veido siera bumbiņas un apviļā redīsos un dillēs. Uz šķīvja kārto redīsu lapas un virsū liek siera bumbiņas. Mmm, cik gardi!

Ir skaidrs, ka redīsi ir īsts brīnumlīdzeklis, tāpēc pārliecinieties, ka tie ir iekļauti arī Jūsu pavasara ēdienkartē!

 
Autors:
Par mani: Jana Kalniņa - budžeta plānošanas un privāto finanšu eksperte. Jana ieguvusi bakalaura grādu biznesa vadībā un kopš 2009.gada raksta par privātajām finansēm, budžeta plānošanu, ieguldījumu un kreditēšanas iespējām Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *