Pavasaris klāt! Laiks sportot!

Jau pēc pāris dienām iestāsies astronomiskais pavasaris, bet tā silto elpo varam sajust jau tagad. Vai arī Tu esi apņēmies sākt sportot, vairāk uzturēties svaigā gaisā un uzturā lietot tikai veselīgu pārtiku? Šķiet, ka vairumam cilvēku šīs ir ikgadējās pavasara apņemšanās, bet, vai tiešām tās tiek arī pildītas?Tam, kādēļ šie solījumi pašiem sev netiek pildīti, var būt vairāki iemesli, bet jāatzīst, ka lielākoties tas ir slinkums.

dontgethurtmar500x310

Lai tomēr pavasaris sāktos ar sportisku garu un sava fiziskā stāvokļa uzlabošanu, dosim Tev dažus padomus!

Kurš sporta veids piemērots tieši Tev?

Lai sportošana dotu rezultātu un sagādātu prieku, nepieciešams atrast to sporta veidu, kas visvairāk piemērots Tev. Izvērtē, vai Tu, labprātāk, darbojies komandā vai individuāli. Vai priekšroku dot skriešanai, vingrojumiem vai svaru stieņiem? Tādā veidā atradīsi to fizisko aktivitāti, kas piemērota tieši Tev un nodarbošanās ar to sagādās divtik lielu prieku. Tomēr nevar aizmirst, ka organisms ar laiku pierod pie konkrētās slodzes, tādēļ periodiski sportiskās aktivitātes nepieciešams mainīt.

Slodzi palielini pakāpeniskiRun Strength

Skaidrs, ka katram fiziskās sagatavotības līmenis ir atšķirtīgs. Tas nozīmē, ka katram nepieciešama sava treniņa programma. Ja ziemas laikā neesi nodarbojies ar sportu, tad iesāc lēnām un apdomīgi, pakāpeniski palielinot slodzi. Neaizmirsti, ja Tev ir kādas traumas vai mediķu norādījumi par fiziskās slodzes ierobežojumiem. Ņem tās vērā, lai nepasliktinātu savu veselības stāvokli.

Sporto kopā ar draugiem vai ģimeni

Lai sportošana nekļūtu par vienmuļu nodarbi, sporto kopā ar draugiem vai ģimeni. Tādā veidā ne tikai samazināsi vēlmi kādreiz treniņu izlaist vai neizpildīt visus treniņa programmā iekļautos uzdevumus, bet arī, iespējams, atklāsi jaunu nodarbošanos. Varbūt pašlaik Tev šķiet, ka jogas nodarbības vai skvoša spēle nav piemērota Tev, bet kopā ar draugiem šīs var kļūt par Tavām iemīļotākajām nodarbēm fiziskā stāvokļa uzlabošanai.

Sports svaigā gaisā

running-feet Kāpēc siltā un skaistā pavasara dienā sportot trenažieru zālē, ja vari izvēlēties skriet laukā? Brīvdienās dodies ārpus pilsētas, lai sajustu patiesi svaigu gaisu, kas nāks par labu Tavam organismam. Dodies paskriet vai garā pastaigā kopā ar ģimeni. Izbaudi skaisto ainavu, dabas spēku, sauli un maigo vēju un uzņem enerģiju jaunai darba nedēļai.

 

Protams, jeb kam, ko Tu vēlies darīt, lai uzlabotu sava organisma veselību, pamatā jābūt vēlmei un gribasspēkam to darīt, tādēļ vispirms sāc ar sevis noskaņošanu:

  • Saraksti mērķus, ko vēlies panākt un tiecies to sasniegt!
  • Papildus fiziskajām aktivitātēm, neaizmirsti par veselīgu un vitamīniem bagātu pārtiku, kas palīdzēs atgūt enerģiju un spēkus un nodrošinās mundru garu!
 
Autors:
Par mani: Jana Kalniņa - budžeta plānošanas un privāto finanšu eksperte. Jana ieguvusi bakalaura grādu biznesa vadībā un kopš 2009.gada raksta par privātajām finansēm, budžeta plānošanu, ieguldījumu un kreditēšanas iespējām Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *