Kā izmantot veikalnieku trikus savā labā?
Vai iepērkoties esi pamanījis, cik dažāds ir preču izvietojums? Varbūt reizēm iepērkoties tu veic neplānotu pirkumu? Un kā ar patīkamo smalkmaizīšu smaržu? Šīs un vēl pāris viltības, ko pielieto veikalnieki, turpmāk tekstā.
1. Dzeltenās cenu zīmes – atlaides zīme
Ieraugot dzeltenu cenu zīmi, pirmā doma prātā – atlaide! Pat prātīgi plānotais iepirkumu saraksts nespēj tam pretoties un prece jau atrodas tavā iepirkumu grozā. Tā tu esi veicis impulsa jeb neplānoto pirkumu. Esi uzmanīgs, vadoties pēc šādas krāsas cenu zīmēm, jo atsevišķos veikalos tā ir standarta cenu zīmes vietā, t.i., cena bez atlaides.
2. Preces realizācijas stimulēšanai
Ieejot tirdzniecības zālē, acu skatam paveras „ķērājs”. Tā var būt gan uzkrītoša cenu zīme, gan arī norāde par izdevīgu pirkumu (divi par vienu cenu u.tml). Šādu paņēmienu izmanto precēm, kurām nepieciešama realizācijas stimulēšana, kā arī jaunu preču izcelšanai (bieži apģērbu veikalos).
3. Pāra preču izvietojums
Nereti pārtikas veikalos vari novērot, ka blakus vienam produktam ir novietots stends ar kādas citas preču grupas produktu (piemēram, šašliks un kokogles). Šādai preču kombinēšanai ir viens mērķis – atvieglot tev „pāra” preces meklējumus un, protams, veicināt pārdoto preču skaitu. Arī apģērbu veikalos var novērot dažādus pārdevēju veidotus apģērbu komplektus.
4. Produktu izvietojums plauktos
Izlasot šo viltību, pavēro produktu izvietojumu veikala plauktos. Acu līmenī būs „ejošākās” preces (iespējams, arī nedaudz dārgākas), savukārt apakšējos plauktos – mazāk pieprasītās un nereti arī lētākas. Šis ir triks, kas tiek pielietots viena iemesla dēļ – ērtāk taču ir paņemt preci, kuru var aizsniegt nepieliecoties vai nestiepjoties pirkstgalos. Noskaties atraktīvu video par to, kā lielveikali tev liek izdarīt pirkumu.
5. Smarža un mūzika pirkumu veicināšanai
Vai esi aizdomājies, kāpēc pie gaļas stenda ir tik patīkama kūpināta izstrādājuma smarža vai kāpēc no apģērbu veikala kā vēja plūsma ir jaušama smarža? Nereti lielveikalos caur ventilēšanas sistēmu veikalā tiek iepludināts ēdiena aromāts, kas veicina gan ēstgribu, gan vēlmi to iegādāties. Un mūzika – lēna, neuzmācīga, lai tavs gājiens pa veikalu būtu tikpat lēns. Jo, lēnām ejot vari arī novirzīties no iepriekšējā pirkuma mērķa un pirkuma grozā ielikt vēl pāris preces, kas neatradās tavā pirkuma sarakstā. Šeit par trikiem, kas tev liek iztērēt vairāk nekā bija plānots.