Veselīgs miegs, atslēga labam garastāvoklim un starojošam izskatam!

Nav noslēpums, ka veselīgs miegs ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Ja esam izgulējušies un atpūtušies, jūtamies labi, esam smaidīgi un aktīvi. Miegs ļauj mūsu ķermenim un prātam atpūsties, āda kļūst starojošāka, jo naktī tā atguvusi elastīgumu. Miegs nav ikdienas rutīna, tas ir veids kā atslābināties, kā atgūt spēkus un pasargāt sevi no pārguruma un slimībām. Miegs darbojas kā imūnsistēmas aizsargmehānisms. Tāpat, kā dodamies darbā, lai saņemtu ikmēneša atalgojumu, ir arī jādomā par veselīgu miegu, par ko imūnsistēma mūs atalgo ar labu veselību!

Interesanti, ka :

  • Veselīgs miega daudzums ir 7 – 9 stundas;
  • Katram cilvēkam ir individuāls nepieciešamā miega daudzums.

922554-sleeping-side

Ja no rīta ceļoties ar modinātāju nejūties izgulējies, nevari piecelties un miegainums nepāriet līdz pat pusdienlaikam, iespējams, ka vēl neesi atradis savu miega daudzumu jeb bioritmu. Pamēģini modinātāju likt 15 līdz 20 minūtes agrāk vai tieši otrādi vēlāk, varbūt tas Tev palīdzēs atmosties daudz vieglāk un būt mundram jau no paša rīta.

Savukārt, ja ikdienā daudz strādā un miegam atvēli ļoti maz laika, Tu jūties ne tikai noguris, bet vari radīt arī tādas negatīvas sekas kā:

  • Pastiprinātu miegainību;
  • Neuzmanību;
  • Veselības problēmas.

Veselīga miega laikā mūsu ķermenis atgūst spēkus un tas darbojas kā aizsargmehānisms. Nepietiekama miega gadījumā, mēs paši šo aizsargmehānismu salaužam un kļūstam ievainojami pret slimībām un paši novājinām savu imūnsistēmu.

Lai miegs būtu veselīgs, jāievēro daži noteikumi, kas palīdzēs gan vieglāk iemigt, gan saglabāt labu miegu visas nakts garumā.

  • Jācenšas doties gulēt katru dienu vienā laikā;
  • 3 līdz 4 stundas pirms gulētiešanas nedrīkst lietot kofeīnu saturošas vielas;
  • Sātīgs ēdiens vakariņās traucē iemigšanai;
  • Ejot gulēt vēlams klusums un jāizvairās no spilgtām gaismām;
  • Regulāras pastaigas, vingrošana sekmēs veselīga miega rašanos.

5a89c154626b510c40020f7079e7ffea

Ievērojot šādus vienkāršus noteikumus, un atrodot savu ideālo miega daudzumu, mēs varam kļūt daudz mundrāki, varam celties ar smaidu, jo pieceļoties no rīta jutīsimies izgulējušies un laimīgi.

 
Autors:
Par mani: Jana Kalniņa - budžeta plānošanas un privāto finanšu eksperte. Jana ieguvusi bakalaura grādu biznesa vadībā un kopš 2009.gada raksta par privātajām finansēm, budžeta plānošanu, ieguldījumu un kreditēšanas iespējām Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *